کلینیک افشان مو

کاشت مو | کاشت ابرو

عمل بلفارو پلاستی

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

عمل بلفارو پلاستی

افزایش سن می تواند در ناحیه چشم  تأثیر بسزایی در حالات ظاهری صورت داشته باشد و غالباً یک حالت دائماً خسته، کسل کننده و یا حتی عصبانی برای فرد ایجاد می کند. علاوه بر گمراه کردن، ظاهر خسته در آینه می تواند اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان یک راه حل برای این مشکل مشترک اغلب جراحان با تجربه و ماهری در این زمینه آغاز به فعالیت کرده اند.

به دلایل مختلفی ممکن است فرد دچار افتادگی پلک شود، یا از همان ابتدا به صورت مادرزادی، پلک افتاده داشته باشد. برای درمان این مشکل جراحی بلفاروپلاستی انجام می‌گیرد و قسمت اضافی پلک برداشته می‌شود. اما همیشه سؤال این بوده است، آیا جراحی افتادگی پلک عوارض دارد؟ ممکن است عوارض جراحی بلفاروپلاستی یکی از دغدغه‌های افرادی باشد که قصد انجام این عمل زیبایی را دارند. برای اینکه بیشتر با این جراحی آشنا شوید و عوارض عمل بلفاروپلاستی را بدانید، با ما همراه باشید. همچنین راهکارهای نیز برای کاهش این عوارض ارائه می‌شود که به متقاضیان جراحی زیبایی پلک، کمک شایانی می‌کند

بلفاروپلاستی همان جراحی زیبایی پلک می باشد که به درمان افتادگی و شل شدگی پلک کمک بسزایی می کند.

خیلی از افراد به صورت ژنتیکی دارای پلک های پف کرده یا افتاده هستند. بالعکس افرادی هم وجود دارند که به مرور زمان و با ورود به دوره میانسالی درگیر علائم پیری در چهره ی خود می شوند.

یکی از بارز ترین نشانه های پیری در صورت، شل شدن پوست و افتادگی آن می باشد. این افتادگی در نقاط مختلفی از پوست به صورت گوناگون نمایان می شود.

در اینجا بخوانید...  مراقبت های کاشت ابرو

این عمل جراحی یکی از جراحی های شایع و محبوب صورت می باشد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این عمل جراحی می تواند تا حدودی به لیفت پوست کمک نماید.

قبل از انجام عمل بهتر است ابتدا با خود این پروسه آشنا شوید و ببینید چگونه انجام می‌گیرد. در اصل بلفاروپلاستی یا عمل زیبایی پلک، افتادگی پلک‌ها را ترمیم می‌کند و پوست، ماهیچه و چربی‌های اضافه را از روی چشم برمی‌دارد. البته نمی‌توان گفت که تمام مزیت این جراحی، زیبا شدن پلک است؛ زیرا افتادگی پلک روی چشم می‌تواند برای بینایی فرد و فشار به چشم نیز مشکل ایجاد کند. حتی گاهی اوقات که میزان افتادگی زیاد است، پزشک از آن به عنوان یک روش درمانی یاد می‌کند. با این حال باید با مزایا و عوارض بعد از عمل بلفاروپلاستی آشنا شوید.

عوارض عمل بلفارو پلاستی

هرنوع عمل جراحی اعم از عمل های زیبایی و درمانی، ریسک فاکتورهای مختص به خود را دارند. با کمی تامل می توانید از نام جراحی زیبایی پلک، بافت هدفی که ممکن است دچار آسیب یا عارضه شود را شناسایی کنید. بله درست حدس زدید. چشم ها اولین عضوی هستند که در معرض آسیب می باشند و ممکن است در حین جراحی بلفاروپلاستی یا بعد از آن دچار اختلالات نامطلوبی شوند.

طبیعتاً عوارض باید به گونه‌ای باشند که مشکلی برای بیمار ایجاد نکنند و به صورت موقت وجود داشته باشد و به مرور به رفع شود. برخی از عوارضی که به عنوان عوارض عمل افتادگی پلک شناخته می‌شوند شامل موارد زیر هستند. لازم به ذکر است این عوارض در صورت مراجعه به کلینیک های غیرمجاز و فاقد مجوز وزارت بهداشت برای فرد زیباجو رخ می‌دهد.

  • عدم تقارن پلک ها بعد از جراحی
  • تورم و التهاب پلک ها و اطراف چشم ها
  • بجای ماندن اسکار (باقی ماندن جای برش های عمل جراحی)
  • باقی ماندن جای بخیه ها
  • خونریزی شدید و کاهش بینایی
  • دوبینی یا تاری دید طولانی مدت و موقت اشاره کرد.
در اینجا بخوانید...  کاشت ریش

تخصص و تبحر پزشک لازمه ی تجربه ی یک عمل جراحی موفقیت آمیز و لذت بردن از نتایج ایده آل می باشد. همچنین تمام موارد ذکر شده با گذشت زمان قدم به قدم کاهش یافته و از بین می روند. مراقبت های بعد از این عمل زیبایی می تواند در کاهش زمان عوارض زودگر و موقت، تاثیر به سزایی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا می توانید درخواست مشاروه رایگان
با مشاورین کلینیک داشته باشید...