کلینیک افشان مو

کاشت مو | کاشت ابرو

روش پلاسما FIT & FUE

در این روش قبل از کاشت اسکن و آنالیز از پوست و موی سر انجام میشود تا بهترین ناحیه برای برداشت مشخص شود و همچنین قطر گرافت ها، چند ریشه ای بودن و رنگدانه های تار موهای شما بررسی می شود تا اندازه فلپ مورد نیاز یا تعداد و نواحی مورد نیاز برای برداشت در روش بدون برش جراحی مشخص شود. هم چنین کشسانی پوست که یکی از مهمترین عوامل در برداشت فلپ می باشد بررسی می شود. این مرحله توسط پزشک انجام میشود تا خیالتان از بابت یک کاشت مطمئن و بدون عوارض راحت باشد و همچنین کمترین میزان آسیب به ناحیه بانک موی شما وارد شود.

پلاسما سرد 

COLD PLASMA

یکی از مهمترین اجزای دستگاه PLASMA FUT / FUE پلاسمای سرد یا کلد پلاسما می باشد. این نوع پلاسما در نتیجه اختلاف پتانسیل بالا به جریان گاز بی اثر مانند هیلیوم یا آرگون که در حال عبور از نازل دستگاه هست ایجاد می شود. جریان گاز یونیزه شده در این پلاسما حاوی الکترونها و یون ها و گونه فعال بسیاری می باشد.

 

از پلاسمای سرد تا کنون در کاربرد های پزشکی مختلفی استفاده گردیده است، که یکی از مهمترین کاربردها و ویژگی های آن از بین بردن عمقی میکروبها بدون آسب رساندن به بافت پوستی می باشد. استریل کردن پوست یکی از مهترین قسمتهای کاشت می باشد که در روش های عادی تر فقط از بتادین برای استریل کردن استفاده میشود ولی در روش پلاس از پلاسمای سرد نیز در کنار بتادین استفاده می شود تا خطر عفونت را به صفر برساند.

رفع التهابات پوستی و درمان سریع زخم

DBD پلاسما

یکی دیگر از اجزای مهم دستگاه PLASMA FIT\FUT نوع دیگری از پلاسما به نام  DBD پلاسما می باشد. این نوع پلاسما در نتیجه اختلاف پتانسیل بالا به الکترودی که توسط یک لایه دی الکتریک پوشانده شده است بین سطح دی الکتریک و سطح زیستی مانند پوست ایجاد می شود. این نوع پلاسما نیز افزایش دما ندارد و با دمای اتاق مواجه خواهیم بود.
انرژی ایجاد شده توسط این پلاسما خاصیت درمانی دارد و یک پاسخ موثر برای درمان زخم و همچنین التهابات پوستی می باشد.
برای داشتن یک کاشت با کیفت نیاز است تا زخمها سریعتر بسته شده و از التهابات جلوگیری کرد در روش های عادی از کرم ها و لوسین ها برای این کار استفاده می شود ولی در روش پلاس از این نوع پلاسما استفاده می شود که تاثیر خیلی بیشتر و سرعت بالاتری برای درمان زخم ها و التهابات بعد از عمل دارد.

افزایش کیفت کاشت با افزایش خونرسانی در چند مرحله

خون رسانی به گرافت ها یکی از مهمترین عوامل پیوند موفق مو می باشد که حکم آب را در کاشت گیاه دارد. درصورتی که خون رسانی در ناحیه کاشت کم باشد که می تواند در اثر آب و هوا، مصرف دخانیات و الکل یا عوامل محیطی دیگری اتفاق بیافتد حتما باعث عدم رشد فولیکول های کاشته شده خواهد شد. پس لازم است که خون رسانی در ناحیه کاشت تقویت شود .در روش پلاسما پلاس که بصورت انحصاری در مجموعه افشان مو انجام می پذیرد از چندین مرحله برای افزایش خون رسانی استفاده می شود.

  • استفاده از DBD PLASMA برای افزایش خون رسانی
  • استفاده از پلاسمای غنی شده برای نگهداری گرافت ها تا مرحله کاشت
  • انجام PRP حاوی سلول های بنیادی در روز کاشت جهت افزایش خون رسانی
  • انجام کربوکسی تراپی (به تشخیص پزشک) برای
  • گشادکردن رگ های خونی ریز و در نتیجه افزایش خون رسانی

تراکم بالا

کاشت ابرو با تراکم خیلی بالا بدون در نظر گرفتن فاصله علمی باعث می شود تا بعد از فاز ریزش ساقه ها ، پوستی که به علت کاشت بالا تحت تهاجم قرار گرفته باشد،تمایل به کلوئید شدن پیدا می کند،یعنی پوست نسبت به حالت طبیعی سفت تر می شود و در فاز شروع رویش ساقه ها توانایی ساقه های جدید برای پاره کردن پوست سفت کافی نیست و نمی توانند از پوست بیرون بیایند .
این ساقه ها زیر پوست گیر می کنند و به دنبال آن التهاب، قرمزی ،خارش شدید و جوش های چرکی پدیدار می شوند . پس فاصله بین شکاف ها یک فصله استاندارد هست و نزدیکتر زدن شکاف ها راه حل افزایش تراکم نیست و نتیجه عکس خواهد داد. تنها راه افزایش تراکم ایجاد شکاف های ظریف تر می باشد که بتوان فاصله ها را کمتر کرد و این کار مستلزم تیم حرفه ای و روش کات صحیح و حرفه ای ابرو ها می باشد.

 

 

رعایت خواب صحیح ابرو

خواب ابرو ها بصورت طبیعی بصورت مماس با پوست رشد می کنند و به همین دلیل برای کاشت ابروی طبیعی خیلی اهمیت دارد که این خواب رعایت شود. اگر بعد از کاشت رشد ابرو ها به سمت خارج پوست و به سمت بیرون باشند به اصطلاح ابروها مسواکی می شوند که نمای بسیار بدی دارد و بیشتر نگرانی زیباجویانی که قصد کاشت ابرو را دارند همین مسئله هست. چند عامل باعث این اتفاق می شود که در روش جدید و انحصاری پلاسما و پلاسما پلاس کاملا به آنها توجه شده است تا به هیچ عنوان شاهد رشد ابرو ها بصورت مسواکی نباشیم.

اولین مورد امکان چرخش ابروها داخل شکاف ایجاد شده بعد از کاشت می باشد که در روش پلاسما از ظریف ترین سوزن ممکن برای ایجاد شکاف استفاده می شود تا گرافت فضای کافی برای چرخش را نداشته باشد.
مورد بعدی قراردادن ابرو با خواب صحیح داخل شکاف می باشد که به مهارت تکنسین کاشت برمی گردد و از جایی که تکنسین های کلینیک از مجربترین و با سابقه ترین تکنسین های ایران گلچین شده اند این مورد هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

مورد بعدی ایجاد شکاف کاملا مماس با پوست می باشد که این مورد هم یک مورد تکنیکال هست و به مهارت تکنسین ارتباط مستقیم دارد.

رعایت جهت های صحیح رویش ابرو

ابرو ها از سه قسمت کلی تاج ، قوس یا بدنه و قسمت دم یا دنباله تشکیل شده است.
ابروها در قسمت تاج ابرو از سمت پائین به بالا و زاویه ای تقریبا 90 درجه دارند. در قسمت بدنه سه جهت داریم، قسمت پائین بدنه جهت ها رو به بالا و زاویه ای به سمت افقی دارند و همین اتفاق در بالا می افتد با این تفاوت که از بالا به پائین هستند در قسمت وسط نیز جهتی افقی دارند . در قسمت دم ابرو اجهت ها به نسبت طراجی می تواند متفاوت باشد.

طراحی دقیق و خاص ابرو

طراحی ابرو یکی از مهمترین قسمت های کاشت ابرو می باشد زیرا که شکل ابرو، نازک یا پهن بودن و یا قرینگی ابرو ها در این مرحله طراحی و تعیین می گردد. طراحی ابرو باید طبق اصولی خاص و بر اساس آناتومی صورت شخص انجام پذیرد و ابزار مورد استفاده، تکنیک طراحی و تجربه و مهارت طراح نقش بسزایی در آن دارد. ناگفته نماند که سلیقه خود زیباجو تعیین کننده شکل طراحی می باشد. در روش پلاس یک طراح که بصورت حرفه ای فقط کار طراحی ابرو را انجام می دهد برای شما اینکار را انجام خواهد داد و در روش پلاسما تکنسین های ماهر این وظیفه را بر عهده دارند

احساس در حین کاشت ابرو 

احساس درد مقوله ای است که بیشتر زیباجویا نگران آن هستند و خوب جای نگرانی هم دارد چون بیشتر افراد اولین بار است که این عمل را تجربه خواهند کرد. در بی حسی عادی درد قابل احساس درد سوزن های تزریق است که به محل برداشت و کاشت تزیق می شود چون تعداد آنها از تعداد سوزن های مورد استفاده در دندانپزشکی بیشتر است درد همی بیشتری را نسبت به دندان پزشکی احساس خواهید کرد.
در روش پلاسما قبل از استفاده از سوزن مرحله اولیه بی حسی با استفاده از دستگاه درموجت (بی حسی بدون سوزن) و با فشار هوا تزیق می شود که باعث می شود درد سوزن های بعدی را خیلی کمتر احساس کنید و احساس درد د این روش کمتر از درد دندانپزشکی می باشد ولی در روش پلاس از روش کنترل ویژه درد استفاده می شود که احساس درد را به صفر خواهد رساند.